Blogs

De grootste marktonderzoek fouten die je dus niet moet maken
Eelco Markensteyn
October 16, 2017
Wanneer je net als ik een flink aantal vlieguren hebt binnen het marktonderzoek dan word je niet alleen een vakidioot, maar kan het zomaar zijn dat je een beetje blind wordt voor zaken die juist niet in een marktonderzoek moeten gebeuren.
Zet marktonderzoek om in actie, 10 voorwaarden
Jeroen Claessens
October 10, 2017
Onderzoek gebeurt niet voor niets. Het is een informatiebron voor beleidsbepalers, biedt inzicht aan managers voor bijsturing en laat medewerkers ervaren wat er op dagelijks niveau goed of minder goed gaat.
Waarom NPS benchmarks kopen een slecht idee is
CheckMarket
October 9, 2017
De NPS: het draait om het cijfer! Het gaat erom dat je een NPS systeem creëert om je interne processen te verbeteren en klantgerichter te worden.
Social media en marktonderzoek gaan maar lastig samen
Eelco Markensteyn
October 2, 2017
Ja, natuurlijk kun je via social media veel gegevens verzamelen. Zeker als je een beetje een flink aantal volgers of sociale vriendjes hebt. Een wereldmerk als Coca-Cola bijvoorbeeld heeft een enorm bereik. Dan is antwoord krijgen op je vraag niet zo lastig.
7 voorwaarden voor succes op social media
Reinoud Bliek
September 28, 2017
Als je de keuze maakt om social media in te zetten, bijvoorbeeld omdat jouw doelgroep daar actief is, dan is het handig om te weten wat je dan daadwerkelijk nodig hebt.
NPS: immens populair, maar met tekortkomingen!
Eelco Markensteyn
September 25, 2017
Dat bedrijven zo'n fan geworden zijn van de NPS Score is misschien niet zo vreemd. Wel vind ik het ronduit gek dat tal van marktonderzoeksbureaus deze methode ook zijn gaan gebruiken als standaard meetinstrument voor de tevredenheid en loyaliteit van klanten.
Wat kost een marktonderzoek?
Durk Bosma
September 21, 2017
Aan alle professionele dienstverlening hangt een prijskaartje. En voordat je aan marktonderzoek begint, wil je graag weten wat het kost. Maar het prijskaartje voor een marktonderzoek kan nogal variëren. En daarbij komt dat het vooraf heel lastig is om de kwaliteit van een marktonderzoek te bepalen.
De wankele business case van marktonderzoek
Durk Bosma
September 18, 2017
Enige tijd geleden plaatste ik een blog over de kosten van marktonderzoek. Een reactie daarop zette me aan het denken. Wat namelijk veel belangrijk is, is de vraag wat het eigenlijk oplevert? Of, wat loop je mis als je geen marktonderzoek doet? En is dit kwantificeerbaar, zodat je er een business case van kunt maken? […]
Wat is kwalitatief onderzoek?
redactie
February 24, 2017
Wat is kwalitatief marktonderzoek? Bij kwalitatief onderzoek wordt, in tegenstelling tot kwantitatief onderzoek, niet gestuurd op het verkrijgen van cijfermatige informatie, maar juist op het achterhalen van achterliggende motieven en meningen. Dit is echter een relatief tijdsintensief traject en er worden doorgaans met kleine steekproeven gesprekken gevoerd. Onder andere gaat het om open gesprekken, waarbij[…]
Steekproef berekenen, hoe doe je dat?
redactie
February 24, 2017
Een steekproefgrootte berekenen, hoe doe je dat? Een steekproefgrootte berekenen en het bepalen van de steekproef is een vak apart, omdat er gebruikgemaakt wordt van ingewikkelde formules. Deze pagina is er dan ook niet op gericht om u te vermoeien met statistische informatie. In plaats daarvan kunt u gebruik maken van de steekproefcalculator. In onderstaande […]
Drie offertes?
U zoekt een marktonderzoekbureau? Gebruik onze gratis Offerte Service.
Onze deskundige en ervaren experts vinden drie geschikte marktonderzoekbureaus die met uw onderzoeksvraag aan de slag gaan.
Ontvang gratis 3 offertes

Onze professionele partners

Boze gezichten: waarom negatieve emoties wel werken bij Monopoly
De wankele business case van marktonderzoek
7 voorwaarden voor succes op social media
NPS: immens populair, maar met tekortkomingen!
Zet marktonderzoek om in actie, 10 voorwaarden
De grootste marktonderzoek fouten die je dus niet moet maken