Typen onderzoek

Er zijn verschillende soorten
marktonderzoek

Om weloverwogen beslissingen te nemen, is marktonderzoek een cruciaal instrument voor organisaties. De specifieke benadering en inhoud van een marktonderzoek variëren afhankelijk van de unieke behoeften, vragen of doelen van een organisatie.

Zo biedt imago-onderzoek inzicht in hoe een organisatie wordt waargenomen, terwijl een medewerkerstevredenheidsonderzoek de tevredenheid en betrokkenheid van het personeel meet. Deze diversiteit in doelen vereist een breed scala aan onderzoekstypen. Ontdek hieronder de verschillende soorten marktonderzoek die beschikbaar zijn en klik op een specifiek type voor meer gedetailleerde informatie.

Ga direct naar een type onderzoek:
Drie offertes?
U zoekt een marktonderzoekbureau? Gebruik onze gratis Offerte Service.
Onze deskundige en ervaren experts vinden drie geschikte marktonderzoekbureaus die met uw onderzoeksvraag aan de slag gaan.
Ontvang gratis 3 offertes
Gebruikers offerte service
Steekproef calculator
Alles over Marktonderzoek heeft voor ueen calculator ontworpen, waarmee ueenvoudig de steekproefgrootte voor uwonderzoek kunt bepalen.
Start de calculator
Topbureaus

Onze professionele partners