Goed marktonderzoek helpt marketeers om de juiste keuzes te maken. Zo simpel is het. Succesvol marktonderzoek beantwoordt daarom de juiste vragen op een heldere en inspirerende manier.
Inzicht & Impact helpt opdrachtgevers om marktonderzoek succesvol in te zetten.
We doen dat op 3 manieren:
- Uitvoeren van kwantitatief en kwalitatief onderzoek
- Ondersteuning & advies voor marktonderzoekers en marketeers
- Trainingen en workshops
"Marktonderzoek is nog te vaak slechts toetsing en wordt te laat ingezet…"
Als Durk dat zegt… dan pak je tussen de regels door de visie van Durk op ons vak. En z’n frustratie… En de reden om een eigen bureau te starten. Hoe gaan marketeers, managers met marktonderzoek om? Door hen te laten zien wat insights en ‘cijfers’ bieden, wat ze verduidelijken, dan levert dat pure kennis op vindt Durk. Maar, als marktonderzoek dien je altijd nog een extra slag te maken voor je opdrachtgever. Wat dan? Zorg dat je patronen en structuren voor je opdrachtgever zichtbaar maakt. De effectiviteit van marktonderzoek is voor Durk dan ook iets om direct mee aan de slag te kunnen. Durk maakt onderzoek praktisch. Dat blijkt ook uit zijn (studie)boek dat hij samen met zijn oud-werkgever Erik de Kort heeft geschreven, getiteld “Wat is de vraag”.
Juryrapport MOAwards
Durk beheerst de theorie en praktijk van marktonderzoek en dat zie je terug in zijn training Kwantitatief marktonderzoek. Inspirerend en zeer verhelderend!
(Ilse Schoenmaker, Research Director, MARE)