Cursussen en opleidingen

Door ervaren marktonderzoekers

Ontdek een breed scala aan trainingen, cursussen en opleidingen op het gebied van marktonderzoek, verzorgd door ervaren professionals.

Claudia de Graauw – diverse cursussen

Academie voor onderzoek. Cursussen voor professionals die in hun dagelijkse praktijk met onderzoek in aanraking komen. Wil je zelf meten wat de effecten van je programma zijn, dan ben je bij Claudia aan het juiste adres.

Twee cursussen:
  • Cursus 15 onderzoeksmethoden
  • Cursus Meer inzicht door zelf te meten
Docent(en):

Claudia de Graauw leert je vanuit haar eigen onderzoekspraktijk onderzoeken op een begrijpelijke manier met praktische tips en tricks. Tijdens de cursussen werk je aan je eigen casus, waardoor je meteen stappen zet.

Bekijk aanbod Claudia de Graauw
Claudia de Graauw – diverse cursussen

Inzicht & Impact biedt verschillende trainingen, kennissessies en workshops. Uitgangspunt hierbij is het gedachtegoed uit het boek: Wat is de vraag? Kort gezegd komt dit erop neer dat marktonderzoek altijd in dienst staat van een beslissing die een opdrachtgever wil nemen.

Drie voorbeelden:
  • Hoe maak je een goede en effectieve vragenlijst?
  • Kwantitatief marktonderzoek: basisbegrippen en valkuilen
  • Wat is de vraag? Ofwel hoe zorg je ervoor dat je de juiste vragen beantwoordt op de juiste manier.
Docent(en):

Durk Bosma heeft veel ervaring in het trainen en verzorgen van workshops. Hij geeft over diverse aan marktonderzoek gerelateerde onderwerpen workshops, variërend van 2 uur tot een hele dag.

Bekijk aanbod Inzicht & Impact
Molgo – Cursus marktonderzoek

U wilt natuurlijk goed beslagen ten ijs komen. Daarom besluit u uw marketingacties uit te voeren op basis van marktonderzoek. Misschien wilt u dit marktonderzoek zelf in de hand houden, in plaats van het uit te besteden aan een marktonderzoekbureau. Met een cursus martktonderzoek van Molgo kunt u profiteren van onze expertise, en tegelijk zelf de controle behouden.

Docent(en):

Tjalling de Boer heeft als docent aan diverse hogescholen ruime ervaring opgedaan in het verzorgen van workshops over statistiek en het doen van onderzoek.

Bekijk aanbod Molgo
Unravel Research – neuromarketing cursussen

Wat is neuromarketing écht? Wat kan je met breindata, en welke neuro insights kan je direct toepassen? Met de trainingen van Unravel Research verhoog je marketing impact met evidence based insights. Daarnaast leer je over de gouden regels voor een effectieve reclame en leer je hoe je sales impact kan voorspellen.De cursussen zijn opgedeeld in meerdere lessen, elk van TED talk lengte (20 min).

Twee cursussen:
  • Neuromarketing Reclame Training
  • The Neuromarketing Fundamentals
Docent(en):

Neuromarketing Reclame Training: Tom van Bommel, mede-oprichter Unravel Research. Tom is eindverantwoordelijk voor de onderzoeken. Hij waakt ervoor dat elk marketingvraagstuk met een passende techniek en onderzoeksopzet wordt aangevlogen. Tom deelt insights in zijn training wat hij zelf absoluut had willen weten op de eerste dag van zijn eigen carrière.

The Neuromarketing Fundamentals: Tim Zuidgeest, mede-oprichter Unravel Research. Geworteld in de consumentenpsychologie, laat Tim verrassende psychologische principes los in het landschap van het wereldwijde web. Gegrepen door inzicht, gedreven door techniek. Tim heeft al zijn neuro kennis en ervaring vertaald naar The Neuromarketing Fundamentals training.

Bekijk aanbod Unravel
MOAcademy – Diverse cursussen marktonderzoek

Diverse cursussen van de MOAcademy, zowel gericht op kwantitatief als kwalitatief marktonderzoek. Wisselend aanbod, waaronder:

  • Mastercourse Marktonderzoek
  • Haal het maximale uit (groeps)interviews
  • Basistraining kwantitatief (online) onderzoek
  • De perfecte vragenlijst
Bekijk aanbod MOAcademy

Een professioneel marktonderzoeker verzamelt, analyseert, rapporteert en implementeert informatie voor belangrijke besluitvorming. Het uitbesteden van onderzoek aan een deskundige garandeert objectiviteit en betrouwbaarheid. Kennis van marktonderzoek is essentieel, zowel voor interne projectverantwoordelijken als voor externe opdrachtgevers, om de juiste onderzoeksmethode te kiezen, vragenlijsten te beoordelen en draagvlak voor resultaten te creëren binnen een organisatie.

Drie offertes?
U zoekt een marktonderzoekbureau? Gebruik onze gratis Offerte Service.
Onze deskundige en ervaren experts vinden drie geschikte marktonderzoekbureaus die met uw onderzoeksvraag aan de slag gaan.
Ontvang gratis 3 offertes
Gebruikers offerte service
Steekproef calculator
Alles over Marktonderzoek heeft voor ueen calculator ontworpen, waarmee ueenvoudig de steekproefgrootte voor uwonderzoek kunt bepalen.
Start de calculator
Topbureaus

Onze professionele partners