Cursussen en opleidingen

Ga direct naar marktonderzoek gerelateerde cursussen en opleidingen:

Hieronder een overzicht met cursussen en opleidingen met betrekking tot marktonderzoek.

 


1. Aanbod van marktonderzoekbureaus

 

Claudia de Graauw

Cursussen voor professionals die in hun dagelijkse praktijk met onderzoek in aanraking komen. Wil je zelf meten wat de effecten van je programma zijn, dan ben je bij Claudia aan het juiste adres.

Drie voorbeelden:
• Cursus Onderzoek in de Praktijk
• Cursus uitbesteed onderzoek begeleiden
• Cursus evalueren en effecten meten

Docent(en):
Claudia de Graauw leert je vanuit haar eigen onderzoekspraktijk onderzoeken op een begrijpelijke manier met praktische tips en tricks. Tijdens de cursussen werk je aan je eigen casus, waardoor je meteen stappen zet.
 
Bekijk aanbod Claudia de Graauw
 
 

Bureau de Geus

Unieke en praktische trainingen met een juiste balans tussen theorie en praktijk. De koppeling met de praktijk levert cruciale kennis en tools op voor u en uw organisatie.

Drie voorbeelden:
• Cursus statistiek met Excel
• Cursus marktonderzoek
• Cursus kwalitatief onderzoek

Docent(en):
Bureau de Geus werkt met een enthousiast team van zeer ervaren trainers dat klaar staat om u intensief te begeleiden. Het zijn academisch geschoolde, onbetwiste experts die hun kennis en ervaring inzetten om uw kennis te vergroten.
 
Bekijk aanbod Bureau de Geus
 
 

Inzicht & Impact

Inzicht & Impact biedt verschillende trainingen, kennissessies en workshops. Uitgangspunt hierbij is het gedachtegoed uit het boek: Wat is de vraag? Kort gezegd komt dit erop neer dat marktonderzoek altijd in dienst staat van een beslissing die een opdrachtgever wil nemen.

Drie voorbeelden:
• Hoe maak je een goede en effectieve vragenlijst?
• Kwantitatief marktonderzoek: basisbegrippen en valkuilen
• Wat is de vraag? Ofwel hoe zorg je ervoor dat je de juiste vragen beantwoordt op de juiste manier.

Docent(en):
Durk Bosma heeft veel ervaring in het trainen en verzorgen van workshops. Hij geeft over diverse aan marktonderzoek gerelateerde onderwerpen workshops, variërend van 2 uur tot een hele dag.
 
Bekijk aanbod Inzicht & Impact
 
 


2. Aanbod van onderwijsinstellingen: marktonderzoek

 

Nederlands MediaNetwerk Trainingen

Cursus: Marktonderzoek – the basic
Duur: 4 dagen
Locaties(s): Amsterdam of omgeving of incompany
Niveau: geen specifiek instapniveau
Bekijk het onderwijsaanbod van Nederlands MediaNetwerk Trainingen:

 

Hogeschool van Amsterdam

Cursus: Marktonderzoek
Duur: 5 maanden (twee blokken van 10 weken)
Locaties(s): Amsterdam
Niveau: HBO
Bekijk het onderwijsaanbod van Hogeschool van Amsterdam: (post HBO / Economie en Management)

 

Flex Academy

Cursus: diverse workshops (o.a. marktonderzoek / managen van marktonderzoek)
Duur: 1 dag
Locaties(s): diverse locaties, o.a. Amsterdam, Den Haag, Breda en Groningen (ook incompany)
Niveau: MBO en HBO
Bekijk het onderwijsaanbod van Flex Academy:

 

Hanzehogeschool Groningen

Cursus: Marktonderzoek (module)
Duur: 18 weken
Locaties(s): Groningen of incompany
Niveau: HBO
Bekijk het onderwijsaanbod van Hanzehogeschool Groningen:

 


3. Aanbod van onderwijsinstellingen: statistiek en spss

 

Tridata

Cursus: diverse cursussen op het gebied van data-analyse & statistiek
Duur: divers
Locaties(s): diverse locaties
Niveau: divers
Bekijk het onderwijsaanbod van Tridata:

 

Eduvision

Cursus: diverse cursussen SPSS, statistiek en big data
Duur: 1 dag, meerdere dagen
Locaties(s): 19 steden / ook incompany
Niveau: diverse niveaus
Bekijk het onderwijsaanbod van Eduvision:

  


Een marktonderzoeker verzameld, analyseert, rapporteert en implementeert informatie over specifieke onderwerpen en/of doelgroepen en levert daarmee belangrijke input voor het nemen van beslissingen. Om een objectief en betrouwbaar onderzoeksresultaat te garanderen wordt geadviseerd om het onderzoek uit te besteden aan een professioneel marktonderzoeker; een persoon of organisatie die over de juiste kennis en ervaring beschikt. Iemand die bijvoorbeeld op professionele wijze een onderzoeksvraag kan formuleren, deze kan vertalen naar vragen die aansluiten bij de doelstelling en doelgroep maar ook onderzoeksgegevens kan analyseren en passend kan rapporteren.

Zowel voor iemand die niet aan de bureaukant werkt als namens een organisatie of instelling verantwoordelijk is voor de uitbesteding van een marktonderzoek, is kennis over het vak marktonderzoek een must. Wanneer kies je voor welke onderzoeksmethode? Hoe beoordeel je een vragenlijst? Maar ook, hoe creëer je binnen een organisatie draagvlak voor het resultaat?

Helpt u ons? Dan helpen wij u!

Door maar 5 vragen in te vullen, helpt u ons om de website te verbeteren
én maakt u kans op een waardebon van €25!