BLOGS

BLOG woensdag 06 juni 2018

Vermijd de valkuilen van klanttevredenheidsonderzoek Durk Bosma

Ken jij de valkuilen van klanttevredenheidsonderzoek? Marktonderzoeker Durk Bosma kent ze en deelt ze! Lees zijn verhelderende blog.

Lees verder »

BLOG maandag 28 mei 2018

Zou u deze komkommer aanbevelen? Durk Bosma

Een voorbeeld van een fraaie illustratie van wildgroei aan tevredenheidsonderzoeken. We, marktonderzoekers en marketeers, stellen regelmatig ridicule vragen en we stellen teveel vragen!

Lees verder »

BLOG dinsdag 01 mei 2018

Alle onderzoeksmethoden in beeld Claudia de Graauw

Welke onderzoeksmethoden zijn er, en wanneer gebruik je welke methode? Lees het overzichtelijke blog van marktonderzoekster Claudia de Graauw.

Lees verder »

BLOG woensdag 24 januari 2018

De (nood)zaak van marktonderzoek Carina van der Koogh

Regelmatig wordt ons gevraagd waarom je marktonderzoek zou moeten uitvoeren, want ja, ‘dat kost toch wel wat’. Zeker voor de gemiddelde MKB-ondernemer is marktonderzoek als eerste van het to-do-lijstje afgevallen tijdens de crisis van een aantal jaren geleden. Nu merken wij, nadat sommigen een tijdje zelf met Google Forms en andere (veelal gratis) applicaties aan […]

Lees verder »

BLOG maandag 15 januari 2018

Zeven tips voor een geweldige vragenlijst! Eelco Markensteyn

In dit artikel komen de beste tips en trucs van EM Onderzoek aan bod, zodat je er zeker van kunt zijn dat deelnemers aan je onderzoek ook echt goed antwoord zullen geven op je vragen.

Lees verder »

BLOG woensdag 15 november 2017

Een goede vragenlijst opstellen doe je zo! Carina van der Koogh

Marktonderzoek geeft je antwoorden op vragen, marketinginzichten of helpt je een keuze te maken; Wat vinden mijn klanten? Wat vindt de doelgroep waar ik mij op richt? Wat vindt de consument van mijn product of dienst? Waar is de consument naar op zoek? In de loop der jaren hebben wij oneindig veel tevredenheidsonderzoeken (klanten en […]

Lees verder »

BLOG donderdag 02 november 2017

Klantbeleving: 15 interessante statistieken Jeroen Claessens

Klantbeleving en klanttevredenheid / KTO, zomaar enkele termen waar veel managers van zeggen: daar moeten we iets mee doen. Waarom? Hieronder 15 statistieken over klantbeleving die antwoord geven op deze vraag.

Lees verder »

BLOG dinsdag 17 oktober 2017

Net Promotor Score: Kansrijk of nutteloos Carina van der Koogh

Bijna iedereen heeft er inmiddels al wel eens van gehoord; de Net Promotor Score of kortweg de NPS-score. Een term die binnen elk bedrijf dat zijn klanten serieus neemt, regelmatig naar voren komt. Maar wat is die NPS-score nou precies? Hoe werkt het? Waarom is er zoveel kritiek op de NPS-score? En wat vinden wij van de NPS-score als meetinstrument? Wij zetten hier een aantal dingen voor jou op een rijtje

Lees verder »

BLOG maandag 16 oktober 2017

De grootste marktonderzoek fouten die je dus niet moet maken Eelco Markensteyn

Wanneer je net als ik een flink aantal vlieguren hebt binnen het marktonderzoek dan word je niet alleen een vakidioot, maar kan het zomaar zijn dat je een beetje blind wordt voor zaken die juist niet in een marktonderzoek moeten gebeuren.

Lees verder »

BLOG dinsdag 10 oktober 2017

Zet marktonderzoek om in actie, 10 voorwaarden Jeroen Claessens

Onderzoek gebeurt niet voor niets. Het is een informatiebron voor beleidsbepalers, biedt inzicht aan managers voor bijsturing en laat medewerkers ervaren wat er op dagelijks niveau goed of minder goed gaat.

Lees verder »

Helpt u ons? Dan helpen wij u!

Door maar 5 vragen in te vullen, helpt u ons om de website te verbeteren
én maakt u kans op een waardebon van €25!