BLOGS

BLOG vrijdag 24 februari 2017

Zelf onderzoeken redactie

Ga direct naar: Verdieping Marketing Informatie Systeem (MIS) Interne bronnen   Wat is deskresearch? Marktonderzoek is voor de meeste organisaties een bekend begrip. Het marktonderzoek dat organisaties zelf verrichten is over het algemeen een vorm van deskresearch. Deskresearch is onderzoek doen naar al beschikbare gegevens ten behoeve van een probleemstelling. Dit soort gegevens worden ook […]

Lees verder »

BLOG vrijdag 24 februari 2017

Vragenlijst redactie

Ga direct naar: Enquête Semi-gestructureerde enquête Gespreksrichtlijn of checklist De opbouw van de vragenlijst Het formuleren van vragen Antwoordcategorieën bij gesloten vragen Vraagvormen en analyses Vormgeving van de vragenlijst Een gespreksrichtlijn of checklist   Inleiding De vragenlijst (kwantitatief onderzoek) / gesprekspuntenlijst (kwalitatief onderzoek) is een van de meest belangrijke onderdelen van een onderzoek, omdat dit […]

Lees verder »

BLOG vrijdag 24 februari 2017

Net Promoter Score (NPS) redactie

Ga direct naar: Wij adviseren deze drie specialisten in onderzoek middels Net Promoter Score Belang van Net Promoter Score Gebruik Net Promoter Score Berekenen van Net Promoter Score Uitkomsten van Net Promoter Score CSAT en CES Discussie   Een Net Promoter Score, of NPS, is een methode om de loyaliteit van een klant te meten. […]

Lees verder »

BLOG vrijdag 24 februari 2017

Steekproef berekenen redactie

Ga direct naar: Steekproefgrootte Populatie Betrouwbaarheid Nauwkeurigheid Formule steekproefgrootte   Een steekproefgrootte berekenen, hoe doe je dat? Een steekproefgrootte berekenen en het bepalen van de steekproef is een vak apart, omdat er gebruikgemaakt wordt van ingewikkelde formules. Deze pagina is er dan ook niet op gericht om u te vermoeien met statistische informatie. In plaats […]

Lees verder »

BLOG vrijdag 24 februari 2017

Kwalitatief onderzoek redactie

Ga direct naar: Wat is kwalitatief marktonderzoek? Methoden Meer informatie Wanneer kwalitatief marktonderzoek? Wij adviseren de volgende drie specialisten in groepsdiscussies Wij adviseren de volgende twee specialisten in diepte-interviews   Wat is kwalitatief marktonderzoek? Bij kwalitatief onderzoek wordt, in tegenstelling tot kwantitatief onderzoek, niet gestuurd op het verkrijgen van cijfermatige informatie, maar juist op het […]

Lees verder »

BLOG vrijdag 24 februari 2017

Diepte-interview redactie

Ga direct naar: Wij adviseren de volgende twee specialisten in diepte-interviews Offerte voor diepte-interviews Methode Delphi-methode Voordelen en nadelen diepte-interviews Kosten diepte-interviews   Inleiding Een diepte-interview is een kwalitatieve onderzoeksmethode waarbij een gesprek plaatsvindt tussen een interviewer en een respondent. Een diepte-interview is uitermate geschikt om ideeën en opvattingen over een bepaald onderwerp te achterhalen. […]

Lees verder »

BLOG vrijdag 24 februari 2017

Klanttevredenheidsonderzoek redactie

Ga direct naar:   Drie specialisten klanttevredenheidsonderzoek Belang van klanttevredenheidsonderzoeken Offerte voor klanttevredenheidsonderzoek Soorten klanttevredenheidsonderzoeken Methoden klanttevredenheidsonderzoek Soort gegevens Vragenlijst klanttevredenheidsonderzoek       Inleiding klanttevredenheidsonderzoek Klanttevredenheid is voor veel bedrijven van groot belang, omdat kwaliteit en tevredenheid noodzakelijk zijn voor het verbeteren van de prestaties. Met een tevredenheidsonderzoek kan de tevredenheid van een bepaalde […]

Lees verder »

BLOG vrijdag 24 februari 2017

Onderzoeksmethoden redactie

Kwalitatieve en kwantitatieve onderzoeksmethoden Voor het verrichten van een marktonderzoek kan onderscheid worden gemaakt tussen kwalitatieve en kwantitatieve methoden. De keuze van de onderzoeksmethode is afhankelijk van de informatie waar organisaties op zoek naar zijn.   Kwantitatief marktonderzoek Door middel van kwantitatief onderzoek kan een groot aantal respondenten worden ondervraagd, waardoor cijfermatig inzicht wordt verkregen […]

Lees verder »

BLOG woensdag 05 november 2014

Vragenlijstje, zo gemaakt? Rosemarie Parren

“We willen graag een onderzoek door u laten uitvoeren. De vragenlijst is er al, die hebben we zelf gemaakt, dus u kunt direct aan de slag.” We maken het regelmatig mee. Helaas blijkt de vragenlijst, goede ervaringen daargelaten, vaak toch niet je-van-het. Een dilemma dat zo de kop op steekt, is hoe je hier als […]

Lees verder »

BLOG woensdag 01 oktober 2014

U denkt dat u zichtbaar bent? Echt niet… Jeroen Kommer

Als kwalitatief marktonderzoeker kom ik in verband met B2B klanttevredenheidsonderzoeken regelmatig bij klanten van onze opdrachtgevers over de vloer. Tijdens een diepte-interview probeer ik onder andere te achterhalen waar eventuele ‘pijnpunten’ liggen en hoe mijn opdrachtgever zijn dienstverlening richting klanten kan verbeteren. Wat kan bijvoorbeeld qua communicatie beter?  Hoe wordt omgegaan met klachten? Heeft men […]

Lees verder »

Helpt u ons? Dan helpen wij u!

Door maar 5 vragen in te vullen, helpt u ons om de website te verbeteren
én maakt u kans op een waardebon van €25!